piątek, 29 kwietnia 2011

Święta Wielkanocne i baba piaskowa


Święta Wielkanocne minęły szybko wypełnione po brzegi malowanymi jajkami i świątecznymi potrawami. Dom pachniał świeżością i jedzeniem przygotowanym wyjątkowo na tę właśnie okazje, a nasze serca pełne były uśmiechu i radosne jak żółte żonkile na wielkanocnych stołach.
Koronkowe obrusy, malowane pisanki, odświętne ubrania-to wszystko sprawia, że dzień ten jest wyjątkowy. Choć dla mnie oczywiście najważniejsi w świętach są ludzie, którzy tworzą wraz ze mną atmosferę miłości i zrozumienia. To wspólne spędzanie czasu, rozmowa, zatrzymanie się w biegu i docenienie chwili pełnej świątecznej magii. I życzenia, te z serca płynące wypowiedziane prawdziwe i szczerze.
Ten czas to dla mnie pretekst do zastanowienia się nad sobą i zmiany na lepsze- Aby cieszyć się i celebrować każdy dzień, nawet ten pochmurny. I kochać całą sobą i pomimo wszystko.  

Tegoroczne święta minęły mi więc nie tylko  pod znakiem piaskowej baby, chrzanowej zupy, kolorowych i przyrządzanych jaj, ale także uśmiechów najbliższych, myśli zatrzymanych i tęsknoty za Mamą, która w tym roku ze względu na podróż nie mogła być z nami w tym wyjątkowym dniu. Jej brak odczułam bardziej niż zwykle. I doceniłam, bo przecież tak wiele dla mnie znaczy. 
kochana mama.  

Mam nadzieję, że i Wam święta minęły w ciepłej, przyjaznej atmosferze. 
Wśród bliskich sercu ludzi i z uśmiechem na ustach;)

Poniżej ręcznie malowane jaja autorstwa mojej Mamy Ani
oraz przepis na babkę nie tylko wielkanocną

 



Babka Piaskowa Cytrynowa
(bezglutenowa)
przepis zaczerpnęłam ze strony Moje wypieki:)


      

 Składniki:
 na formę 2 litrową

4 jaja
3/4 szklanki cukru
1,4 szklanki mąki ziemniaczanej/ ew. kukurydzianej
160 g masła
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
otarta skórka z 2 cytryn
 Przygotowanie:

Formę wysmarować dokładnie masłem i wysypać bułką tartą-u mnie bezglutenowa/kaszą manną lub zmielonymi migdałami.
Jajka w całości ubić na jasna, bardzo puszysta masę-przez kilka minut. Masa powinna podwoić swoją objętość dwukrotnie, co zadecyduje o udanym wypieku. Następnie, łyżka po łyżce dodawać cukier i dalej ubijać.
Mąkę ziemniaczaną wymieszać z proszkiem do pieczenia, przesiać. Dodać do masy jajecznej i mieszać, aż wszystko się dokładnie połączy. Dodać skórkę i wymieszać.
Masło roztopić w garnuszku i wrzące wlać do ciasta. Wymieszać. 
Ciasto przelać do przygotowanej wcześniej formy ( nie powinno zająć więcej niż 2/3 wysokości formy, bo baba urośnie podczas pieczenia).
Piec w temperaturze 170°C przez około 50-60 minut ( pierwsze 30 minut w temperaturze 160ºC), aż będzie wewnątrz suche-sprawdzić patyczkiem. Po tym czasie wyłączyć piekarnik i pozostawić w nim ciasto na kilka minut, aż przestygnie (przy uchylonych drzwiczkach). Wyjąć z formy i przed podaniem oprószyć cukrem pudrem.


                                             


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz